Farveblyanter er blevet et meget populært medium for spirende nye kunstnere. Nybegynder kunstnere ved hjælp af dette medium finde det meget nemmere at udtrykke deres kreativitet; hovedsageligt på grund af den kontrol og bekvemmelighed tilbyder farvede blyanter. Andre medier som olie maling vises f.eks., at præsentere meget større udfordringer for nye kunstnere. Arbejde med farvet blyant er en fantastisk måde at få dine kreative safter flyder.

Lad os begynde vores udforskning af farveblyant medium ved at forklare nogle af de populære teknikker mange kunstnere bruger.

Udrugning: Rugeæg er dybest set tegningen af tætliggende parallelle linjer. Du kan variere længde, vinkel og afstand mellem linjer til at producere forskellige effekter.

Operationsændringer: Første fastsætte streger i en horisontal retning, og derefter overlapper i lodret retning, efterfulgt af et diagonalt strøg.

Scumbling: Ved hjælp af en skarp blyant flytte i en cirkulær bevægelse med let tryk, og begynder at overlappe kredse, som du bevæger dig. Denne teknik kræver en masse tid og tålmodighed, men det endelige resultat er meget givende.

Tilslidningsprocedure: Når du placerer mange lag af farve over en anden ved hjælp af en masse pres indtil “tand” af papiret er ikke længere købedygtig holde pigment, hvilket resulterer i en glat overflade. Gælde ikke for meget pres, som du kan bryde dine blyantsikon eller skade dit papir. Denne teknik fungerer bedst, når du bruger et papir med en god mængde af tekstur eller “tand”.

Skygger: Brug siden af din blyant og brug frem og tilbage fejende bevægelser til at dække det ønskede område. Variere mængden af pres for at skabe forskellige effekter.

Farveblyant Tips

Typen papir, du vælger til din farveblyant kunst afhænger af din stil af tegning. Hver kunstner er forskellige, så det er bedst at eksperimentere. Papiret kommer i en bred vifte af teksturer, ellers kendt som sin “tand”. Der er ru overflader med masser af tekstur og glatte overflader med meget lidt tekstur. Grovere teksturer er bedre til at anvende flere lag; hvor glatte overflader er glimrende til at blande. Du skal købe et par forskellige typer af papirer til at bestemme, hvilken type af overflade du er mest komfortabel at arbejde med. Nogle gode muligheder at overveje for dit farveblyant tegninger er stigende Stonehenge, Canson Mi Tientes og Strathmore.

Når du vælger dine blyanter, er det bedst ikke at gå til billige blyanter, fordi du kan blive skuffet over resultaterne. Billigere blyanter har ikke så meget pigment og derfor ikke vil producere glans i farven du er efter. Mange kunstnere finde Prismacolor farveblyanter til at være et godt valg. Prismacolor blyanter har en blødt bly, der går på glatte. Når opbygget i lag de producerer en næsten male udseende.

Voks bloom, en ophobning af voks på overfladen af dit papir, er noget du vil højst sandsynligt blive opmærksom på når du arbejder med farveblyant medium. Voks i din farveblyant kan stige til overfladen og form en hvid diset oprustning, der kan sløve dine færdige stykke. Der er to tilgange til behandling med voks bloom. En metode er at forsøge at forhindre det i at ske i første omgang. Sprøjtning en brugbar fiksativ over overfladen, når du er færdig med tegningen kan hjælpe. Der er nogle vedrører imidlertid at fikseringsmidler kan ændre farver i en tegning, så det er bedst at prøve dette på en praksis tegning først. Anden metoden er faktisk vente en uge eller så når du har fuldført tegningen. Hvis du kan se voks oprustning, få fat i nogle bløde væv eller bomuld bolde, og gnid overfladen for at fjerne voks. Gælde ikke for meget pres, som du kan smøre din tegning.

Holde en stor blød børste handy til pensling væk uønsket scraps fra dine tegninger. Kunstnere bruger en række ting til dette formål, fra hestehår udarbejdelsen af børster, til 2″ husstand pensler.

Eksperimentere med forskellige typer af viskelædere at se hvilken type du er mest komfortabel med. Kunstnere bruger en række værktøjer til at fjerne pigment eller fastsættelse fejl. æltede viskelædere, plast viskelædere, elektriske viskelædere og endda bånd kan fungere godt for dig.

Blødgøring hårde kanter eller blanding, købe nogle blending træstubbe eller en farveløs blender på din lokale kunstbutik.

Prøv og undgå elektriske spidsere, som de har tendens til at spise væk for meget af blyanten. Mange kunstnere holde et stykke sandpapir handy og bruge den til at skærpe blyantsikon.

Aldrig være bange for at prøve forskellige ting med din farveblyant kunst. Prøv forskellige papirer, blyanter, osv.

Kigge efter nogle lokale farveblyant workshops i dit område. Du vil blive overrasket over mængden af stor information og tips vil du opdage fra din lærer og klassekammerater.