Succesfulde virksomheder kender betydningen af at opbygge og vedligeholde gode samarbejdsrelationer, uanset om det er med partnere, medarbejdere, business eller handelsorganisationer, regeringen, medierepræsentanter, leverandører, forbrugere eller samfundet som helhed. En virksomhed skal nøje afveje fordele ved disse interpersonelle relationer og bør aldrig tillade, at disse relationer til blinde deres dom, især når det drejer sig om hvad der er i den bedste interesse for virksomhedens fortsatte succes og vækst

Køb reklamemedier baseret på interpersonelle relationer er en fælles fejl, som mange små virksomheder. Denne strategi kaster virksomhedens strategiske markedsføringsplan vind chance for varm og fuzzy følelser, der kommer med forretningsanliggender blandt venner. Men når røgen rydder virksomheden har gjort dyre reklame udgifter med ringe eller ingen resultater og langsigtede negative virkninger kan ikke umiddelbart ses. Simpelthen, marketing / reklame udgifter har blevet gjort, budgettet kan eller kan ikke blive busted, og resultaterne kan være ingen til lille målbare indtrængen i virksomhedens mål demografiske markedssegment.

Er at købe medier fra en ven i erhvervslivet altid dårlige? Nej, men for at vælge de mest effektive medier kanaler en virksomhed må først overveje publikum eller kunde det forsøger at nå. Udvikle en stærk følelse af mål demografi Køb og shopping mønstre, interesser og hobbyer, vil underholdning og medier valg for eksempel låne sig selv en enorm fordel at gøre informerede medier køber valg. Når reklamebranchen har udviklet en stærk følelse af mediekanaler kan vise sig for at være den mest effektive bør det prøve hver lidt ad gangen omhyggeligt spore resultaterne af hver. Når dette er fuldført vil virksomheden kunne foretage en kvalificeret beslutning om, hvor at investere sin markedsføring dollars, prioritere udgifter i de medier, der har dokumenterede resultater for virksomheden.

Det er sandt, at stærke interpersonelle relationer færdigheder og evnen til at udvikle og vedligeholde gode arbejdsforbindelser med en bred vifte af mennesker, virksomheder og andre organisationer er afgørende i dagens forretningsmiljøer. Men betydningen af et godt designet og implementeret strategisk marketingplan kan ikke undervurderes og er altafgørende for virksomhedens udvikling og levetiden aldrig tage anden plads til venskab.